Jeg vil aldrig nogensinde glemme fornemmelsen og stoltheden, da jeg som 6 årig fik mit første ur foræret af mine forældre. Det var et Timex ur, der skulle trækkes op en gang i døgnet. Min far forklarede mig grundigt, hvordan jeg skulle trække det op og om, hvor vigtigt det var, at jeg havde uret på også om natten.Han forklarede mig, at et ur var ret følsomt for temperatursvingninger, og derfor var det en god ide at have det på altid. Dog ikke mens jeg var i bad, for det var ikke vandtæt. Faktisk var der slet ikke mange vandtætte ure dengang.
Jeg glemmer heller, hvor ulykkelig jeg var, da jeg engang glemte uret i to dage. Jeg frygtede, at det nu var gået i stykker, for det havde jo ikke haft min kropstemperatur i et par dage. Heldigvis fejlede uret ikke noget 🙂
Sidenhen har jeg haft mange forskellige ure lige fra Q&Q, Seiko, Casio, Rolex og Tissot. Og jeg har købt mine ure i både Danmark og i USA – samt et enkelt i Japan og et andet i Italien.
For nylig købte jeg et ur på nettet, og det var en ganske positiv oplevelse. Jeg har ikke altid haft de bedste oplevelser med urmagere, der ofte har nogle opskruede priser. Da jeg skulle købe et D&G ur som en gave, valgte jeg at købe det hos www.superstar.dk, der sælger ure på nettet.
Det fungerede bare perfekt i alle henseender! Jeg vil sige, at mange netbutikker og endnu flere urmagere kunne lære en del om kundeservice der. En hel del af dem kunne faktisk godt trænge til noget reputation management, men det er jo en helt anden historie, jeg vil gemme til en anden gang.