Uanset hvilken uddannelse du har eller hvilken forretning du driver, så vil du sikkert gerne have mere ud af mindre. Det er i hvert fald den almindelige menneskelige mentalitet. Hvor kæden dog hopper af for mange er, når det kommer til online marketing.
Af en eller anden grund, så bliver tusindvis af virksomheder ved med at poste millioner af kroner i den gamle form for reklamer (ugeblade, tv, billbords mv.). Det skal da nok give noget salg, men udfordringen er, at man ikke kan måle effekten og derfor ikke ved om man får noget for sine penge.
Man kan naturligvis være kreativ og på forskellige måder regne på det, men havde man i stedet brugt internettet som medie, så kunne man have målt og undersøgt alt. Ved hjælp af diverse analyseværktøjer kan man se hvor brugerne kommer fra, hvornår de har besøgt din hjemmeside, hvad de har kigget på og hvor længe. Kort sagt alle de ting der er guld hver for enhver forretning.
Her kan man tale om at få mest for mindst (også kaldet maksimal effekt). Så hænger du stadig i det gamle reklamedynd, så kom ud af den nu. Ellers bliver du hægtet af.